ابزار رایگان وبلاگ

ابزار وبلاگ

کد آهنگ

لیزر چیست ؟
نسیم خوش دانش
درمسیر کمال چراغ دانش روشن کننده راهتان باد
نگارش در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

 

 به نام خدا
لیزر چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
هر نوری یک رنگی دارد و از یک نقطه ای به جایی می تابد و انرژی خود را پخش می کند.مثل نور خورشید که وقتی می تابد انرژی خود را به همه ی زمین پخش می کند.
لیزر هم یک نور است ولی با چشم دیده نمی شود و فرق آن با نور های معمولی در آن است که این نور به وسیله ی دستگاه های مخصوص فعال می شود و انرژی آن
چندین هزار برابر نور طبیعی است و یک نقطه ی مشخصی را هدف قرار می دهد و با شدت و قدرت زیادی به آن نقطه می تابد ولی نور های معمولی این طور نیستند و وقطی به جایی می تابند قسمت زیادی از انرژی نور آن ها از بین می رود و کم می شود ولی نور لیزر حتی اگر از راه دورهم به چیزی بتابد باز قدرت و انرژی زیادی به هدف وارد می کند.
مثلا پزشکان در جراحی های خود برای این که از چاقو استفاده نکنند و ضرر زیادی به بدن بیمار وارد نکنند از دستگاه لیزر استفاده می کنند.
وقتی نور لیزر به بدن بیمار برخورد می کند،سلول های آن نقطه ای را که پزشک می خواهد شدیدا گرم می کند تا سلول های اضافی و زیان آور خراب می شوند و از بین
می روند ولی به قسمت های دیگر آیسیبی نمی رساند.
پزشکان حتی می توانند با لیزر قسمتی از اندام را برش بزنند و یا خال های پوستی را بسوزانند و یا برای زیبایی چین چروک های صورت را از بین ببرند.
لیزر در پزشکی می تواند جای چاقوی جراحی را بگیرد و یا در جوشکاری ها برای بریدن قطعه های سخت از آن استفاده می شود و یا مثلا وقتی از کنترل تلویزیون استفاده می کنیم،نور لیزر است که باعث روشن و خاموش شدن تلویزیون می شود.
لیزر یکی از برجسته ترین اختراعات قرن بیستم است که موارد استفاده های زیادی در علم پزشکی،کامپیوتر،صنعتی و... دارد که در این جا از توضیح آن ها قاصریم.
به کوشش سجاد خاندایی دانش آموز کلاس چهارم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: